سخن روز /
برگزاری جلسه انتخاب نماینده اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان های استان فارس در اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران
1403/07/21
جلسه انتخاب نماینده اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان های استان فارس در اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران با حضور دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از معاونین و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان، عدل طلب دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، رشیدی مدیر تعاون روستایی استان و معاونین، مدیران و کارشناسان حوزه صنوف و تشکل های استان فارس، ملک زاده دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران به همراه روسای هیات رئیسه اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان های استان فارس(30 شهرستان) در محل سالن اجتماعات سازمان تعاون روستایی استان فارس برگزار شد.

✅به گزارش پات به نقل از دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، رشیدی مدیر تعاون روستایی استان فارس در آغاز این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در استان فارس اعلام کرد: از نظام صنفی کشاورزی بعنوان یک نهاد اجتماعی قانونمند و ساختار مدار انتظار می رود قدرتمندتر وارد عرصه های عمل شود و با طرح مسائل و مشکلات و پیگیری حل و فصل آنها، کشاورزان را به حقوقشان برساند و خوشبختانه نظام صنفی کشاورزی در استان فارس در اموری که وارد شده است توانسته با موفقیت عمل نماید.

⬅️در ادامه عدل طلب دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران با تاکید بر ماهیت غیر دولتی بودن ساختار نظام صنفی کشاورزی افزود: اتاق های اصناف کشاورزی بهترین بستر برای واگذاری امور به مردم می باشند. در این زمینه لازم است این اتاق ها جایگاه خود را در سطح شهرستان ارتقا بخشند و نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر در تمامی دستگاه های در سطح شهرستان، حضور و مطالبه گری داشته باشند و انتظار می رود اتاق های اصناف کشاورزی در کنار مجموعه جهاد کشاورزی، تقویت ساز یکدیگر باشند.

⬅️ دهقانپور رئیس جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه جلسه در سخنانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران حوزه صنوف و تشکل های استان افزود: باید از ظرفیت بالای اتاق های اصناف کشاورزی استفاده نمود و در طراحی، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه ها از وجود آنها استفاده شود. این موضوع می تواند در موفقیت برنامه ها نقش داشته باشد و تجربه نشان داده است که در استفاده و بهره مندی از ظرفیت تشکل ها نه تنها ضرری حاصل نشده است بلکه کمک قابل توجهی در اجرای اقدامات و برنامه ها بوده است.

⬅️ ملک زاده دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی ایران نیز در این جلسه با تشکر از مجموعه نظام صنفی کشاورزی و تعاون روستایی در شکل گیری ساختار جدید در سطح 34 شهرستان از مجموع 37 شهرستان و ثبت ساختار در 30 شهرستان افزود: استان فارس یکی از استان هایی است که اتاق های اصناف کشاورزی آن بیشترین موارد طرح مسائل و پیگیری رفع مشکلات و اقدامات را در مطالبه گری حق و حقوق کشاورزان دارند.

⬅️ وی تاکید کرد که نماینده منتخب استان ها در اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران لازم است که فردی مطالبه گر، آگاه و توانمند باشد تا بتواند در سطح ملی، مسائل و چالش ها را مطرح و در حل و فصل آن پیگیر باشد.

⬅️ وی در پایان اظهار امیدواری کرد با پیگیری های به عمل آمده، مسائل سامانه صدور پروانه ها رفع گردد و از این طریق، پروانه های کسب معتبر با کد شناسه یکتا برای تمامی ادارات و دستگاه ها صادر گردد.

⬅️گفتنی است؛ این جلسه، فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی، طراحی و سازماندهی گردیده و اعضای هیات رئیسه اتاق های اصناف کشاورزی شهرستان های مجاز به شرکت در انتخابات به تعداد 150 نفر به صورت الکترونیکی یک نفر را از بین 8 نفر کاندید، انتخاب و آرای خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمودند. این فرآیند از ساعت 8 تا 13 انجام شد و بعد از آن با بسته شدن سامانه، آرای نهایی اعلام گردید و آقای حیدر شیبانی با 126 رای به عنوان نماینده استان فارس در اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران انتخاب گردید.
تعداد مشاهده خبر243 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal